fredag 26 juli 2013

Telefonsamtal

Igår kväll ringde vår ordinarie kontakt från förmedlingen. Genom mitt huvud for genast tusen tankar om onödig semester, lycka mm medans hon småpratade om hur det var, om hon störde mm. (Kom till saken, ville jag vråla, men höll mig såklart)
Jo, ähem, nu hade hon kikat närmare på vårt ärende och det hade precis blivit översatt. Va??? Sen skulle det fortsätta med en massa annat, bla bla bla. Lite konstigt var det allt tyckte hon, flera andra som fått bb senare var långt framför oss, hmm. Hon skulle utreda vidare och låta landskontakten i landet gå dit och fråga. Så nu kan det ta två månader till, frågade jag. Ja, allra minst svarade hon.
Maken klev in genom dörren och luften gick ur oss. Jag försökte peppa med att inom två månader händer det, sen är smärtgränsen nådd. Maken kontrar med att smärtgränsen, den har vi lämnat långt bakom oss redan. Gråt, smärta, picknick och bad.
Idag jobbar jag hemma och kontakten ringer igen. Nu har hon svar. Hoppsan, er mapp hade hamnat i landets ordinarie kö. Den som är jättejättejättelång. Nu hade landskontakten fått dem att skyndsamt flytta vår mapp och hon hade tydligen peppat för lite gräddfil också. Ok. Men nu ser vi framåt, säger min kontakt till mig i telefonen och jag inser hur miserabel jag måste låtit. Ja. Nu ser vi framåt. VILKET ANNAT DJÄVLA HÅLL ÄN FRAMÅT FINNS DET? (Återigen ett vrål inombords.) Fast det är ju bra att det upptäcktes och att vår ordinarie kontakt är tillbaka, hon verkar brinna för det här, den andra konstaterade bara att man måste vänta, hon undersökte inte. Det känns bättre än igår kväll!

 ♥ miss mary

5 kommentarer:

  1. Nä men fy! Så j-la frustrerande. Hoppas att gräddfilen är oerhört gräddig! !!

    SvaraRadera
  2. Meeeeeen! Vilken frustration, lider så med er! Tur i oturen dock att det upptäcktes så det äntligen kan hända något. Hoppas nu verkligen någon med dåligt samvete verkligen gräddar till det! Stooor kram till er båda <3

    SvaraRadera
  3. Äh...min kommentar försvann... Men det är ju inte i närheten av det ledsna ÄHMENNUFÅRDERÄCKA jag vill utbrista för er skull. Önskar så innerligt att det ska gå på snabbare än väntat nu. Han finns ju där er juvel... Ni behöver ju varann...
    Racergräddfil så det skvätter om det, önskar jag er. Den formuleringen minns jag iaf från förra försöket att kommentera.
    Kraftsamlingskram och hopptillskott

    SvaraRadera
  4. Har inte läst många bloggar under sommaren och missade detta... men äsch vad tråkigt. Så onödigt!

    SvaraRadera
  5. Tack allihopa! Försöker få dagarna att gå och att göra "bra" saker, dvs komma ut bland folk blandat med kreativt virkande (fyra virkade muffins till lilleman, check). Finner mig gråtandes lite här och var men tillåter mig själv att snörvla ett tag innan nästa steg tas. Nu ska ögonbryn plockas... ;-)

    SvaraRadera