torsdag 10 januari 2013

Trött. Ledsen.

Startar gräl med finaste mannen som ville ha mitt råd. Jag orkade inte och nu skäms jag för att jag inte uppbådade lite extra tålamod. Men finns det något jag hatar så är det att boka boende, resor och annat mög. Usch, panik. Undrar varför han ville involvera mig? Suck.

Land är valt. Panik över alla pengar som flödar, men jag visste ju att adoption är dyrt. Det går, men idag känns allt tungt. Såklart sjukt mycket på jobbet också. I morgon äntligen fredag.

Pratade med syster idag. Hon meddelade att hon efter mycket grubblande bestämt sig: hon ska inte ha barn.

Mailade till mamma som genast vill börja sticka barnkläder och köpa vagn. Och som out of the blue skrev att hon kan slå vad om att jag är gravid inom sex till åtta månader.

...och imorgon tackade jag ja till att hjälpa till på ett barnkalas. Det börjar kl fem. Hur ska jag hinna från jobbet? Varför sa jag ja?



♥ miss mary (fortfarande trött och ledsen)

7 kommentarer:

  1. Jag har startat gräl många gånger med min man, många gånger så har det nog varit för att få något annat att tänka på.

    Hoppas du får sovit gott i natt och att du slipper stressa förmycket imorgon.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack, ja det är kanske så det funkar, intressant! Jag bad om förlåtelse och hjälpte sen till genom att hojta uppmuntrande från virksoffan. Sov som en stock när jag väl somnat...
    Kram, m

    SvaraRadera
  3. Oj så mycket som får mig att dra efter andan i det här inlägget.
    Konflikt med den älskade.
    Frivillig barnlöshet.
    Slå vad om graviditet.
    Barnkalas.
    Önskar dig kraft och glädje.

    SvaraRadera
  4. Ja, allt sjönk liksom in allt eftersom. Kunde ju bara bejaka syster, vad annars? Men nog tog det.
    Nu har jag varit på kalaset och hjälpt en sjuåring, blev presenterad som extramamma varpå födelsedagsbarnet säger: det är hon ju inte, hon är en riktig mamma. Lilla sötnosen!
    Denna kväll är helt klart bättre än igår. Kräver inte så mycket...
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Underbara barnet! Nog är du riktig allt. Glad att den kvällen gick uppåt på skalan.
      Kram!

      Radera
  5. Åh! Vad glad jag blev av din kommentar.
    Jag hade tappat bort dig!

    Nu ligger du i tryggt förvar i min läslista i mobilen!

    //ms Mary (det är så kul att jag också är en miss Mary fast jag kallar mig ms Mary)

    SvaraRadera
  6. Glad att du hittade mig! The more marys the merrier. :-)

    SvaraRadera