fredag 4 januari 2013

From Sammy with love

Oj. Fick biljetter av svärföräldrarna när jag fyllde år. Svärmor sa att det här gillar väl du? Jag som inte var påläst mumlade mest. När vi åkte till Stadsteatern igår hade jag läst på lite om Sammy Davies Jr och om pjäsen. Rennie Mirro & Karl Dyall. Mitt leende var stooort till en början. Det mattades av mot mitten och var stelt i slutet. Vilken grym föreställning, grymt bra och grym som i hemsk. Vi var tagna och chockade hela familjen. Över hur privilegierade vi varit och är. Nog har min familj upplevt mycket hemskt pga sitt ursprung, men jag har levt bra ändå.

Säger till alla som vill (och de som inte vill) att se den. Den är verkligen bra. I mitt fall var det som att slå in öppna dörrar, men från och med nu ska jag kämpa ännu mer mot orättvisor: fy fan för rasism. Och tänk att Kennedy inte var så himla reko som alla vill tro.

♥ miss mary

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar