onsdag 2 januari 2013

Listan med stort L

Listan som är bara miss marys, inga tvång, bara idéer och möjligheter och saker som ska göra livet i väntan bättre. Idag är en efterlängtad vakuum-dag, dvs en dag där inga barntankar eller andra finns. Bara miss mary, idogt pysslande, skönaste spellistan på spotify och varande i stunden.


  1. Virka en randig mormors-rute-schal
  2. Lära mig grunderna i knoddens språk (ja, denna vakuumdag verkar vårt beslut vara taget)
  3. Köpa nytt Friskis-kort på nya anläggningen nära mitt jobb
  4. Åka till London med någon som inte har småbarn för en tjejweekend
  5. Hitta en ny vän
  6. Känna mig bekväm i kören och tacka nej till solon. Inte trassla in mig med körledaren (som triggar mig som bara den).
  7. Våga njuta av, och vara i, nuet. Lämna framtidens oro och det förflutnas smärta där det hör hemma.
  8. Gå en kvällskurs i något kreativt
  9. Rensa alla rum, lådor och utrymmen och skänka bort/kasta det jag eller mannen inte behöver
  10. Vara med i välgörenhetsprojekt när jag orkar (ett precis fullbordat, har bidragit med en virkad leksak till nyöppnat sjukhus)
  11. Vara tydlig och rak (mot min omgivning) och som jag är. Inte förställa mig.
  12. Skapa en virkblogg. Måste bara se till att motivet inte är att jag tror att jag genom bloggen ska få beröm, miss mary ska inte söka bekräftelse.
  13. Bekräfta mig själv!
  14. Gå ur två av de fyra adoptionsorganisationerna
  15. Fundera över om vi vågar ta en rond till med ivf i väntandet
  16. Följa med maken på hans hobby en gång i månaden
  17. Reagera mer än agera!
  18. Virka en kofta (har funnits på listor i flera år, men man måste ju få drömma lite)
  19. Planera vårsådd i växthuset och gotta mig i det. Göra fina såkrukor.
  20. Laga cykeln och cykla till jobbet ibland
  21. Se till att det ALLTID finns olästa böcker hemma
  22. Fråga mig vad jag tycker om/vill göra innan jag kollar med alla andra
Sådär. Miss mary är redo att bocka av och göra det bästa av väntan. 


 ♥ miss mary

4 kommentarer:

  1. Vilken härlig lista! Lycka till med den. Nr 2 och nr 4 fyllde mig extra mycket med glädje.

    SvaraRadera
  2. En fin lista! Jag vill önska er riktigt mycket lycka till på den spännande resa ni har valt att vandra. Speciellt punkt 2 berörde också mig lite extra mycket :) Angående nummer 5 har du åtminstone en ny följare!

    SvaraRadera
  3. Cecilia och Sandra, jag måste erkänna att jag faktiskt brast i gråt är jag läste era kommentarer. Tack så mycket! Känner att min blogg som började av ren självbevarelse ger mig så mycket; inte bara får jag lära känna er och andra som er, jag får även så mycket tillbaka.
    Kramar!

    SvaraRadera
  4. Tårarna berör. Du berör. Stor kram!

    SvaraRadera