onsdag 10 april 2013

Halleluja!

Hur gick det här till? Vi som inte ens var klara med vår sn-ansökan?

VI HAR FÅTT BARN!!!

Igår ringde vår kontakt på organisationen och jag hade redan en ursäkt på tungan angående ansökan (fast varför jag skulle behöva ursäkta mig vet jag inte) som inte var klar. Nej, det var just det, sa hon, jag vet ju att ni är på gång. Och jag har sett en liten kille... Full panik utbröt :-) och mannen och jag fick akutringa runt till läkare, vimsa omkring, skratta hysteriskt och läsa rapporten med foton. Idag tackade vi ja till vår son! Jag är helt förvirrad, förtjust och nipprig. Vad hände? Fick vi just en tvåochhalvtåring?

Kan nog säga att vi befinner oss i ett positivt chocktillstånd över denna oväntade, men ack så ljuvliga, händelseutveckling.

 ♥ miss mary

17 kommentarer:

  1. Nämen GUD VAD HIMLA FANTASTISKT!!!!

    Graaaaaatttttttiiiiiissss!
    Hur gick det till?! Som vanligt i adoptionsvärlden från 0-100% i ett kick!!!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Herregud!! Stort grattis!!!!!!!
    Är det lång väntan på RB eller fick ni det nu också?
    Spännande!!

    SvaraRadera
  3. Visst är det galet!!! Nu ska det fixas med papper och översättning mm, tar ca 2-3 månader. Sen kommer det till ca 5 veckor för annat fix. Så vi måste räkna med ca 4 månader innan vi kan åka. Vet inte när vi får RB.

    Vår handläggare hade kommit till jobbet på morgonen, öppnat mailen och fått syn på vår unge! Hon blev lite stressad för hon hade ingen sn-familj på lut (hur är det möjligt, varför vill ingen köa?) men hon visste att vi satt och svettades med ansökan och hon hade ungefärlig koll på vad vi kunde tänka oss. Så hon tog en chans, paxade honom och ringde till oss. Efter massa samtal hit och dit till läkare och till sist två fina utlåtanden sa vi JA (kan ju erkänna att jag sa ja redan när hon nämnde ungen, av ren reflex liksom, ro hit honom, han är min, men jag agerade lugnt, ringde min man (5 sms, 8 samtal och ett mail på fejan) som först inte hörde att det ringde. Han samtyckte till att vi skulle tacka ja till att få titta på rapporten. Ingen av oss kunde ju jobba efter det här, så vi åkte hem och satte på datorn och gjorde som jag läst att alla gör: läsa alla papper först. Sen titta på foton. Hmm, borde kanske göra ett nytt inlägg... ;-)

    SvaraRadera
  4. Och tack för grattisarna, jag glömmer helt mitt hyfs! <3

    SvaraRadera
  5. Grattis!!!! Så stort och fint : )Kram från Ullis, en ny läsare

    SvaraRadera
  6. Fantastiskt! "Ro hit honom, han är min" :D:D:D

    Stort grattis till er.

    SvaraRadera
  7. Jihoooooooooooo! You made my day! Så fantastiskt underbart, Mary! Ungefär så gammal var vår gosse när vi fick honom. Nu är det er tur! Ugglan dinglar fram och tillbaka och bara ler. :-) Hurra!

    SvaraRadera
  8. HURRA! Vad roligt! Stort grattis! Nu måste du skriva ett nytt blogginlägg för vi vill vet ALLA detaljer. Kram!

    SvaraRadera
  9. Grattis! Så underbart! Det här var dagens bästa nyhet! Så fantastiskt underbart!
    Känner igen lyckoruset!!!

    SvaraRadera
  10. Å, Mary, grattis!

    Min man reagerade likadant när vi fick samtalet om vår flicka, hon hade liten diagnos som de ville utreda lite till och om vi ville kunde vi tacka nej. "I helvete heller, hon är min flicka!" skrek han i telefonen när jag berättade det för honom. Hon älskar den berättelsen. "Ni kunde säga att ni inte ville ha mig, men pappa sa 'ge hit henne, hon är min flicka!'"

    Nu börjar livet om. Kram!
    /Anka

    SvaraRadera
  11. Grattis! Så roligt!

    SvaraRadera
  12. GRATTIS!!! Sååå fantastiskt!

    SvaraRadera
  13. Underbart!! Jag läser det här sent, men så himla roligt! Adoptionsvärlden är oförutsägbar.

    Grattis till lilla killen! :)

    SvaraRadera
  14. Men oj, rysningar överallt!!!! GRATTIS GRATTIS GRATTIS GRATTIS GRATTIS GRATTIS GRATTIS GRATTIS GRATTIS GRATTIS GRATTIS GRATTIS GRATTIS GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!! Kommer hem från semestern och får se detta! Bamsekramar Anna

    SvaraRadera
  15. Sådärja, nu har jag scrollat tillbaka tillräckligt. Har ju missat massor under sommaren! GRATTIS till bb! Det är spännande det här. Och nu har jag en hel del att läsa...

    SvaraRadera