tisdag 9 april 2013

Funderingar


Fördelar med att totalt släppa alla tankar på att min kropp och jag ska bli gravida av en slump (eller ivf):
  • Vi kan ligga när vi vill. Vilken dag som helst i månaden. Wow.
  • Jag kan sätta in min piercing igen. Kanske tatuera mig också.
  • Ångest och stress behöver inte göra mig olycklig och ångestfull. Bring it on, det spelar ändå ingen roll.
  • Jag skulle kunna börja dricka kaffe igen. Och vin. Och drinkar. Och Corona.
  • Träningskortet kan börja användas. Ingen risk att skada nåt. Inget behov av att vara försiktig efter ägglossning.
  • Jag behöver inte oroa mig för plötslig spädbarnsdöd.
Och så en rolig historia. Min kollega (den enda som vet om adoptionen) kom och viskade till mig förra veckan: "Har ni adopterat nu? Du har ju varit hemma i två veckor på semester? Har ni varit och hämtat ert barn?"

 ♥ miss mary

2 kommentarer:

  1. Åkte på jobbresa till Östeuropeiskt land nyligen och vi skämtade om att jag skulle svänga förbi ett barnhem och plocka med mig några hem. Känner flera som väntar här hemma och det finns ju såååå många barn, eller hur var det nu? ;)
    (Vi tror på lite galghumor mitt i allt det här!)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Galghumor måste man ju tro på! ;-)(Hur många fick du med dig i väskan?)

      Radera