onsdag 27 mars 2013

Ta vara på tiden

Som de flesta barnlösa får jag höra att jag ska ta tillvara på tiden och njuta innan barnet kommer. Förutom att jag vill överge min goda uppfostran och vråla åt dem så försöker jag ta vara på tiden på mitt sätt. Jag har skaffat en hobby (kören), pysslar och försöker ta ett större ansvar när det gäller att umgås med vänner. Det är tufft att tvinga sig ur sitt skal. Jag fortsätter att gå till min reflexolog och ta hand om kroppen, jag läser mycket och försöker (det är en svår konst) att meditera och utvecklas som människa.
Just nu läser jag ett hopkok av alla möjliga böcker, där jag plockar tankar och idéer. Sånt gillar jag, jag behöver inte sluka hela budskapet, jag läser och får aha-upplevelser och känner att jag utvecklas.
- Vart du än går är du där, medveten närvaro i vardagen av Jon Kabat-Zinn
- Ju mindre du gör desto mer får du gjort. Om livets paradoxer av Tommy Hellsten
- The four agreements, the toltec path to freedom av Don Miguel Riuz
Mellanboken känner jag mig provocerad av, där handlar det om ytterligare en lärdom för mig: bara för att jag inte gillar författarens åsikt behöver jag inte förkasta hela boken. Oj, vad klokt av mig...

 ♥ miss mary

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar