onsdag 29 januari 2014

Dr dr prof. mary

Det är jobbigt att ta sig tid. För vissa mer än för andra. Jag har svårt att sätta mig ner och blogga, klura ut vilken hobby jag borde börja med samt att göra visa administrativa hemmagöromål. Istället kastar jag mig in i böcker, virkar eller glor på tv. Samt läser bloggar.

Idag ruttnade jag lite och gjorde en lista till mig och maken. Han har inte gjort nåt än, jag har ringt två samtal, dammsugit, googlat fram saker samt tjatat på honom. Självklart har jag PMS.

Lite sur över vad en (trevlig, lite för snygg, pratglad) mamma på Ikea sa om adoption. Försöker att inte vara det, vet ju att det inte är illa menat. Medan jag går där bland garderoberna och försöker formulera mig för maken säger han (som vanligt) något klokt. "Tänk på alla raketforskare! De får ju dagligen stå ut med alla våra andras korkade kommentarer." Hmm. Ok. Faktiskt bra, för jag är ju en känslig själ och det blir lite tröttsamt i längden att bli ledsen. Nu ska jag inta en smått överseende och road min när folk kommer med sina teorier. Jag har minsann dubbla doktorstitlar och en hedersprofessur i barnlöshet och adoption. De andra stackarna vet ju inte bättre...

Nelle, kul att du hittat hit! Dina kommentar syns bara bakom kulisserna av någon anledning så jag svarar så här. :-) Hur går det för dig?

Anna-Karin, tack för tipset om filmerna! Är ju klockrent! Ska tipsa den trevliga sköterskan, finns ju säkert fler som vill veta.

♥ mother mary

3 kommentarer:

  1. Ja visst är sidan bra... kan verkligen rekommenderas inför första tandläkarbesöket (bland annat). Min dotter (snart åtta år) ser gärna på den utan att för den skull ha något besök på sjukvårdsinrättning inplanerat.

    Anna-Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bokade tandläkartid idag så snart är det dags. Har läst "Emma går till tandläkaren", den är också bra, bara man hoppar över amalgamfyllninhen...

      Radera
  2. Det går bra för mig, tackar som frågar ;-) vi är hemma med barn sedan en månad efter en utdragen vistelse i adoptionslandet. Nu har jag läst bakåt i din blogg, extra intressant eftersom vi också adopterat en treåring.

    Ha det bra så länge!

    SvaraRadera