onsdag 9 oktober 2013

Insikter

Han är sjukt charmig. Han vet hur man manipulerar och är väldigt duktig på det. Att egen vilja och manipulation börjar visa sig tar jag som ett gott tecken: han börjar känna sig tryggare. Ska skriva ett längre inlägg om anknytning och beteende när jag sitter vid ett riktigt tangentbord. Det är fascinerande!

Insiktsfullt av miss mary är att ställa krav på maken. Jag vill att vi preppar frukost så långt det går kvällen innan. Fixar kök mm. Jag är en zombie på morgonen har det visat sig. Maken också. Sonen med. För mig, förklarade jag för maken, krävs det mycket ork och mod att ens fundera på att kliva ur sängen. Tanken på kökskaos gör det inte lättare. Efter en stunds prat förstod han.

Vi ska även (miss mary måste leda och ställa krav samt just do it) äntligen köpa en klocka/ljuslampa till sovrummet. Har snålat fast jag ju vet att jag behöver den för att komma upp när det är mörkt ute. Lilleman är fortfarande så blyg när han vaknar att han inte tar i oss eller väcker oss. ;-) Det ändrar sig nog, men idag kom vi inte upp förrän tjugo över åtta och det är för sent. (Maken frågade om jag trodde allt skulle rämna och barka åt skogen för att vi tog sovmorgon då och då. Jag snäste. Han sa till mig. Jag grinade i tvättstugan och funderade över mitt behov av kontroll. Vi familjekramades.)

Nu laddar vi för lekpark. Tjoho, finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder. Det blir bättre varje dag. Tänk att vi fick lilleman, den sötaste ungen i hela landet!  ♥

 ♥ miss mary

5 kommentarer:

  1. Måste bara säga att jag tokgillar din kombination av vardagsallvar, självdistans och humor i dina texter. Och blir lätt vattnig i ögonen då jag läser om er skatt, även om det inte är så lätt alla gånger. Vad härligt att han vågar testa er mer och mer! Vår som har varit väldigt lätt i vaket tillstånd - mera charm än bråk, men där skedde anknytningsjobbet nattetid. Tänkte på det senast i natt då han vaknade till och genast somnade om. För i början somnade han aldrig om, utan vaknade han skrek han i minst två timmar. Men han var ju mycket mindre än er son och klarade inte av att testa på samma sätt. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Sandra! Det blir liksom lite egenterapi att skriva, läsa, rätta och ändra. Och så är jag ju lite dramatiskt lagt...
      Är er lille helt anknuten (om man nu kan bli det) nu? Kram!

      Radera
    2. Hade glömt att kolla svaret men ja, jag tycker vår är fullständigt anknyten och trygg. Det gick alltid stadigt framåt och han är en sån som älskar så det har känts lätt.

      Radera
  2. Vad härligt att höra! ser fram emot fortsatta inlägg om anknytning etc. Ha en riktigt skön dag i lekparken, kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lekparken är bra. Jag gillar regnkläder, man känner sig så fri... nu väntar jag på att han ska inse tjusningen att bygga stora sand-städer! Kram!

      Radera