måndag 23 juni 2014

Pärla

Jag har sagt det förr, det är svårt att inte samla på sig konstiga kommentarer. Även om jag absolut inte tar åt mig i samma utsträckning som förr så både hör jag dem och grunnar jag på dem. Och undrar vad det är som gör att de måste sägas... är det utfyllnad? Är det sånt som bara slinker ur en? Är det menat som en konversations-startare?

"Och du har ju till och med klippt dig i en asiatisk/afrikansk frisyr!"  Ursäkta?

"Men visst är det så, så här på sommaren blir man ju sugen på en till?" Detta i sällskap av mammorna till ett ivf-barn samt lilleman. Ok, du som är så himla normalfertil, gå och midsommargöka en liten till du... vi andra ska bara spara pengar, ansöka, ta sprutor och padda oss lite först.

"Men nu ser man ju att han är helt trygg!" Det finns inget som stör mig så som påståenden som dessa, tvärsäkert levererade och helt utan verkligt intresse. Jag vill verkligen se personen djupt i ögonen och fråga om hen skulle vara helt trygg i en iransk bergsby efter ett drygt halvår utan tolk.


Nu känner jag mig faktiskt väldigt glad. Jag hade gått och grunnat lite över det här med kommentarer och nu när jag äntligen får lite datortid så kommer jag bara på tre, hyfsat harmlösa, kommentarer. Det är ju toppen!

Kan komplettera med en lilleman-kommentar. Vi är lite inne på snopp, snippa osv för tillfället och jag gick lite överstyr i förklarandet och la till pung och ollon. Kan, för att roa maken som fanns i närheten, ha lagt till klitoris i ordströmmen. Ähem. En dag senare letar lilleman efter ordet som han vet hör ihop med snippa och jag får tänka snabbt. Pärla, säger jag och hoppas jag tar rätt beslut. "Farmor har pärla?" är lillemans nästa fråga och jag är väldigt nöjd med min snabbtänkthet.


♥ mother mary

5 kommentarer:

  1. :-D Underbart! Ja, där fann du dig fint! I en ålder där det ingår att testa ord i alla möjliga sammanhang är nog pärla ett ord att föredra. ;-)
    Och i vilken ålder folk slutar kläcka ur sig märkliga kommentarer undrar jag verkligen över... Ibland undrar jag om en del tror att det är förbjudet att tänka först och säga sen...

    SvaraRadera
  2. Pärla - garv! bra svar!
    ...jag brukar btw kläcka ur mej kommentar nr 2 utan att tänka mej för det minsta! och utan att ha den minsta möjlighet att få barn sådär bara! men jag blir bara så barnsjuk ibland - gick på ett barnkalas för ett par veckor sen och gosade med barn och sa just nån sån där kommentar! "visst är det så att man blir sugen på en till när man gosar med en sån här!" och så maken som såg förfärad ut och låtsades vara extra förskräckt, och så ungarna som alla gosade med ungen och vi var alla överens om att visst skulle det vara härligt med en liten till :) (fast det blir det inte)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmm, kanske är jag inte där än. Ska kolla om jag i framtiden säger det nån gång, haha, nu är såret fortfarande lite för färskt. Kram!

      Radera
    2. det är nog så det är - det måste läka först! så har det varit för mej också. Kram!

      Radera