söndag 25 januari 2015

Upp till kamp

I mitt eget lilla korståg mot etiketter och fördömande ligger jag främst. Det går åt hur mycket tid som helst till att sätta etiketter på andra och mig själv, döma mig själv, andra och allt möjligt. Psykologen undrade vad det kom ifrån och menade att det nog tog upp mycket plats i mina tankar. You think? Det är väldigt svårt att göra något åt det utan att sätta etiketter på mig och döma mig själv. Hennes tips (ja, eller det var nog egentligen en order) var att släppa det. Släpp det! Men hur, tokgrinade mother mary, hur?

Sänk axlarna och andas.

Jaså, var det inte svårare än så? ;-)

Jag ska hålla tyst också. Inte lika lätt. Och notera hur många etiketter och fördömanden som susar genom huvudet. Dessutom notera hur många av dem jag lyckas hålla inne med och släppa taget om. Och inte vara kritisk mot mig själv då såklart.

♥ mother mary

PS Hur svårt ska det vara att köpa en yogamatta? Det finns olika beroende på om man ska stå eller ligga. Olika bredd också. Här tappade jag mantrat ovan, glömde att andas och dömde ut mig själv som kompetent yogamatteköpare. Smög förbittrad ut ur affären och surade. Förloraren: mother mary som nu måste göra yoga på parketten. DS


6 kommentarer:

  1. Haha, viktig tanke att inte själv sätta etiketter varken på sig själv eller andra
    Mother Mary skulle kunna gå tillbaka till affären och köpa en yogamatta hon tycker är fin ;-). Eller be om hjälp av en expedit? (Inget hån i förslaget, jag är urusel på att fråga i affärer så har jobbat mycket med det sen jag fick barn. Och kunde gjort precis som du)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Underbart att du skrev "inget hån", det är verkligen det där lilla extra. Att det ska vara så svårt att vara lite ego och ta just ett sånt "köpa fin" till mig själv, det är nog det jag också blir irriterad på. Får ta med mig maken som inte har några såna skrupler... Kram, mm

      Radera
  2. Jag rekommenderar att köpa yogamatta på nätet. Har bara hållit på ett halvår och har bara en egen matta så tipsen är från en amatör:-) jag läste på ganska mkt innan och alla rekommenderade antingen manduka eller jade. Jag köpte en manduka prolite från yogagrossisten.se GRYM!! Dyr men så värt. Nästa ska bli en Jade från mykarma.se (kan inte yoga när barnen är vakna, lillan prejar mig från mattan hela tiden)
    Lycka till!
    Ninne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska kolla upp det här så smart internet går igång igen, har legat nere sen i måndags (och jag med). Vilken yoga för du? Har du en app? Börjat tröttna på min gratisapp... Kram och tack för tipsen! mm

      Radera
  3. Ashtangayoga, försöker ett pass/vecka på studio. Nu har jag köpt medlemskap på internetforumet yogobe också, de har massa videoklipp med olika sorters yoga för hemmaträning. Man kan prova gratis i 3 dagar först!
    Kram Ninne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska jag prova, tack för tipset Ninne! :-)

      Radera