lördag 3 januari 2015

Hur mycket kan man förtränga på ca 40 år?

Lilleman: Mamma, kan du titta om jag bajsat?
mother mary: Jag är på ovanvåningen. Be mormor kolla!
Lilleman:  Mormor, kan du titta om jag har bajsat?
Mormor (med panik i rösten): Neeeeej.
mm (från ovanvåningen): Men det är väl klart du kan?!
Mormor: Det är så annorlunda nu!
mm (med illa dolt tålamod, fortfarande inte på samma våningsplan): Ja, du kan ju kika ner där ryggen slutar. Typ dra ut blöjan lite och kolla.
Mormor: Det var inte alls så här förr.
- - paus - -
Mormor: Ja, det har han!
Lilleman:  Mormor, kan du byta blöja?
Mormor (utan det minsta tvivel i rösten): Absolut inte. Nej.

♥ mother mary

9 kommentarer:

  1. Ja! Men precis så är det här också! Vad händer?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är det sant? :-) Haha, den äldre generationen har gaddat ihop sig!

      Radera
  2. låter som min svärfar! han påstår också att han har minnesförlust på just det området. Tack och lov hade övriga mor- o farföräldrar inte samma minnesförlust...

    SvaraRadera
  3. Min svärfar har ALDRIG bytt blöja i hela sitt liv, å tänker inte börja heller... Min pappa har bytt på oss barn, men inte barnbarn. Tur för mig att mamma och svärmor gärna byter!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen tur! Antog först att hon inte ville men inte vågade säga det... ;-) Kram!

      Radera
  4. Min mamma är precis tvärtom. Rusar att byta blöja för att underlätta för oss. Man får anstränga sig för att hinna vara först på den bollen. Vill ju inte att hon ska behöva göra allt tråkigt. Som tur är blev sista blöjan ever bytt i höstas. Jag ska bli som din mamma när jag blir mormor ;). Kul att han ville att någon skulle verifiera att det verkligen var bajs. Han måste ju haft sina aningar om vad som fanns i blöjan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skrattade när jag läste ditt inlägg, ja han borde ju liksom anat! Haha! Om du vill bli som min mor kan jag även rekommendera "va, nä, den här nya telefonen förstår jag mig inte alls på" istället för "jag har inte lust att prata just nu". Men när lilleman ringde och ville skypa och morfar inte var där då kunde hon minsann! :-D

      Radera
  5. Den kör jag redan vid vissa tillfällen ;-)

    SvaraRadera