onsdag 12 november 2014

Lilleman funderar

mother mary: Har du haft det bra idag?
lilleman: Näääe.
mm: Varför inte det?
lilleman: Jag tycker inte om pappa.
mm: Gör du inte?
lilleman: Jag tycker om mamma!
mm: Har du saknat mamma när jag var på jobbet idag?
lilleman: Jaaa.
mm: Man kan tycka om två samtidigt. Du får säga att du haft roligt om du har haft roligt med pappa. Mamma blir inte ledsen. Jag tycker också det är mysigt att göra saker tillsammans med dig och tillsammans med pappa.

Två dagar och mycket prat senare så kom det: Jag tycker om både och! Mamma OCH pappa!

♥ mother mary

5 kommentarer:

  1. Härlig unge! Härlig familj! :)

    SvaraRadera
  2. Tack! Ja, han är bannemig för härlig och fin den där lille halvhöge charmören! <3

    SvaraRadera
  3. Klokaste mamman till underbar gosse! Vår gosse sa i ett par år att han älskade mig mer än sin far. Varje dag ungefär. Jag tror aldrig jag svarade så smart som du!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, ibland så känns det som om jag har koll på läget och lyckas över förväntan! Kram!

      Radera