onsdag 2 december 2015

Konflikter

Varje dag har vi någon liten konflikt (om den inte är av det större slaget) och ju färre konflikter, desto lugnare blir vi allihopa. Vi har nu haft flera halvdagar den sista månaden utan bråk och tjafs och utbrott! Lilleman är så glad, mother mary är så glad och maken är såklart också helnöjd. Det börjar lätta lite. Vårt lilla hjärta börjar läka och vi som familj också! Det är först nu vi på riktigt inser vilken enorm energi det tar...

Dagens lämning på förskolan var inte bra. Storgråtande lilleman ville inte släppa iväg mig. Arbetsdagen startar lite i uppförsbacke då, men den tog sig. Tills på eftermiddagen då en kollega blir arg på mig och konflikten dyker upp även på jobbet. Kollegan fräser och stormar iväg (!). Jag försökte reda ut det, men kollegan är tvärsur och tar inte olivkvisten. Som tur är hade jag en annan kollega i rummet (som inte tyckte jag gjort nåt fel) som jag kunde bolla lite med och sen kunde jag gråta ut hos maken. Nu är jag lugn och hoppas att även kollegan lugnat sig. För jag orkar banne mig inte med konflikter på jobbet också.

♥ mother mary

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar