tisdag 20 augusti 2013

Möte

Idag är det 20 dagar tills vi ska möta den lilla person som sedan ska vara vår så länge vi lever. Det känns helt ofattbart. Det hjälper att se bilder på vissa facebook-flöden där adoptivföräldrar fotar sina barn i varierande ålder och konstellationer, med varandra, ensamma eller i proper familjebild. Snart så får jag också fota lilleman med oss!

Igår mötte jag en bloggvän IRL. Så fantastiskt roligt, givande, spännande och alldeles, alldeles... underbart! :-) Jag var helt slut när jag kom hem. Skörstark är ordet. Min man visste hur mycket jag sett fram emot mötet och undrade vid kvällsmackan hur det var fatt, varpå jag började gråta över min ostsmörgås. Tyst och stark kram på det och sen "Var det härligt att få prata med någon som verkligen vet hur det är?" Min man han är klok han! Och Cecilia, hon är finfin!

 ♥ miss mary

13 kommentarer:

  1. Gissa vem som börjar gråta över sin finncrisp alldeles nu... :-)
    Ett fantastiskt möte där timmarna bara rusade fram. Tack! Och hälsa kloke mannen som med sin lyhördhet bidrog till tårarna på flera håll.
    Stor och gladtrött kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är säker på att sälta gör finncrispen ännu godare! Kram!

      Radera
  2. åh, så härligt det låter, både med bloggvänträffen och nedräkningen som är på gång på allvar nu! jag blir alldeles varm i kroppen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Upploppet blir bara bättre och bättre! ;-)Kram!

      Radera
  3. <3 åh jag längtar verkligen tills världen är som den ska!

    Vilket underbart möte, låter det som. Det är inte samma sak att prata med nån som inte själv genomlidig barnlöshetshelvetet, spelar ingen roll hur mycket de säger att de förstår att det måstr vara jobbigt för inte en chans i helvete att de fattar exakt hur jobbigt det faktiskt är.
    Och adoptionsprocessen är ju inte heller en dans på rosor, innan man väl är i mål. Vår resa tog ju lite oväntade vändningar men vilka känslor det ändå rör upp, vilken psykisk utmattning.
    Så skönt att ha andra, som också genomgått allt i en form eller en annan, att lufta allt med.

    och jag har sagt det förr - din man är en riktig pärla <3. Ta hand om varandra (o glöm inte snabbisarna ;-);-) :-P )

    stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad fint "Tills världen är som den ska!". Vill göra tavla av det på studs!
      Borde nog göra en tavla på "Glöm inte snabbisarna" också. Hehe.
      Kram fina du!

      Radera
  4. Å va ni är nära nu <3 vilken fin o bra man du verkar ha. Kul med träff med bloggvännen o att ni hade så trevligt "i verkligheten" också! massor med kramar <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, snart är vi där! Wieeeee... och nästa sommar ska vi vara i södra Sverige med lilleman (hos mina föräldrar). Hrm, hrm. ;-)
      Kram!

      Radera
    2. STOR tumme upp på det! Jag ses mer än gärna om det finns tid för det ♥ Är du föräldraledig nu? Kramar Anna

      Radera
  5. ...och apropos det där med igenkänning: alla har väl läst Cecilia Ekhems "Väntrum", en roman om ofrivillig barnlöshet? Rekommenderar den verkligen!
    http://ekhemmanet.se/vantrum.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. :-) Tack kära du! Hoppas du har många kommentarsstalkers :-D

      Radera
    2. Hmm. Kanske borde... nä, är säker på att jag ska göra ett helt nytt inlägg om den. Kommer! Idag är nämligen min sista dag på jobbet - wieeeeeeeeeeeeeeeeeeee... kommer ha massa tid fram tills vi åker! ;-)

      Radera
    3. HURRA! Av flera anledningar! Jubel och tjohej att du nu får fokusera på det viktigaste av allt. Mammablivandet. Och om du inte minns Väntrum mitt i det så är det fullt förståeligt. Men tanken gläder såååååå. :-)

      Radera