måndag 5 augusti 2013

MÃ¥ndagsmirakel!!!

Klockan 11 har jag redan hunnit gråta två gånger på kontoret och smyger runt och undviker kollegor. Vill inte höra "har ni hört nåt?" eller "varför är du här?".

Vår handläggare hade lovat att skicka landsrepresentanten till landets kontor igen och jag har krampaktigt väntat på samtal hela morgonen. Halv ett ringer min man och småpratar lite. Sen undrar han om vi har något speciellt inplanerat den 2 september. Det är nämligen jag som brukar ha koll på sånt. Lite irriterad undrar jag hurså. "Jo, jag undrar om du vill åka en sväng till landet då?"

Ja, och så bröt jag ihop igen. Fast denna gång av glädje, lättnad och misstro. "De" (både här och i landet om jag ska vara ärlig) insåg väl sina misstag och har gjort sitt allrabästa för att reda upp det. Ett mirakel. Och den 2 september är dessutom Oas födelsedag. Hurra och tack för allt hopp som kommit min väg!

♥ miss mary

16 kommentarer:

  1. GLÄDJETJUT SOM BORDE HÖRAS ÄNDA HEM TILL ER!!! ÄNTLIGEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. :-D Det hörs i fjärran! Sitter med en ostmacka och ett glas mjölk utanför huset och försöker andas lugnt och fint. Går sådär... :-) :-)

      Radera
  2. Äntligen! Stort grattis! Vilka fantastiska nyheter!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Hallelujaochjubelhurra! SÅ UNDERBART! Tårar och jubel på samma dag. Inte underligt om du är helt slut nu. Skickar glädjekramar och längtar till 2/9! (Oas?)

    SvaraRadera
  4. ÅÅÅÅHH. Så spännande och roligt! Grattis!

    SvaraRadera
  5. Men Ã¥ vad underbart efter allt! Grattis!!!! Wiehoo, snart har ni honom i er famn ♥ kramar i massor!

    SvaraRadera
  6. Åhhhhhh vad underbart!!! Stort grattis och varma lyckönskningar!

    SvaraRadera
  7. Grattis! Nu är det inte långt kvar. :)

    SvaraRadera
  8. Åh vilken lättnad. Underbart!!
    Härlig man du har som ringer och småpratar ;-) när han har fått beskedet. ..

    SvaraRadera
  9. Äntligen!!! :) Grattis!

    SvaraRadera
  10. Grattis! SÃ¥ underbart!

    SvaraRadera
  11. Men å, äntligen. Den som väntar på nåt gott har verkligen väntat alldeles för länge. Nu börjar livet om.

    Kram från Anka

    SvaraRadera
  12. Jättegrattis!!! Underbart!!!

    SvaraRadera
  13. Har helt glömt bort att gratulera er för detta underbara besked! Så jag skickar ett stort GRATTIS till er nu istället!
    Kram

    SvaraRadera