torsdag 1 november 2012

Inte ok

På väg till jobbet i morse kollar jag facebook och ser till min förfäran att en vän skrivit i sin status att man inte ska glömma bort att det är n-bollens dag idag. (Jag kan inte ens skriva ut, så fel tycker jag att det är.) Efter lite funderande skriver jag en kommentar som består av ett ord: "Ogillar." Vuxna människa...

Inte ok, det var så jag mådde igår när jag kollade väckarklockan, kände efter och ställde den 2 timmar senare. Reste mig inte ur soffan på hela dagen, ludd i huvudet, feberkänsla (fast ingen feber) i kroppen och tung andning. Stannade hemma och strejkade. Orkade inte mer.

Och för att sammanfatta gårdagen:
  • Ringde samtal till gynekolog också. Började grina flera gånger under samtalet och efter så klart.
  • Pratade med finaste syster. 
  • Öppnade hotmail och läste mail från väninnan som också hade utomkvedshavandeskap och fick ta bort en äggledare och hade sjuk barnlöshetsångest för det (hon har redan en son). Hon är gravid.
  • Gav upp och gick och la mig halv 9.
  • Kunde såklart inte sova och skypade med käraste vännen in Brasilien vid 2-snåret.

♥ miss mary

2 kommentarer:

  1. Det finns många omogna vuxna människor, som vägrar utforska området respekt... Bra att du ogillade!
    Jag hoppas det här är en mer ok dag. Och tänder ett tankeljus för sorgen bakom dina tårar.

    SvaraRadera