måndag 29 oktober 2012

Monday monday, can´t trust that day...

Nä, för när man tror att man är redo för veckan och ändå vaknar med gråten i halsen blir man ju lite sned. Funderar på om jag håller på att bli förkyld. Har inte varit snorig på evigheter och tror att reflexologen har ett finger med i spelet. I att jag inte blivit det alltså. Men nu känner jag mig lite trasslig i kroppen när jag känner efter under översta lagret av mild ångest. Kanske därför som min måndag inte är att lita på?

Mina två gravida kollegor putar mer och mer. Jag girar vant mellan pratet, den ena vet ju hur jag har det, och jag har blivit mycket bättre på att inte hamna i konversationer gällande barn. Frågan om jag har barn besvaras numera med ett lugnt "nej" och smidigt byte av samtalsämne. Frågan om vi inte tänker skaffa barn snart kommer inte lika ofta, men får då svaret "jorå", och så en snabb gir till annat ämne. De som frågar verkar inte lägga märke till dessa undanmanövrar! Det är ändå det märkligaste: att det låter sig guidas iväg helt villigt till andra ämnen! Men, det bevisar ju återigen bara att det faktiskt är få som lägger något djupare i frågan, den är helt enkelt en "filler", något att ta till när man frågat om vädret och jobbet. De är egentligen inte intresserade. 

♥ miss mary

Titelsång: Monday, monday av The mamas and the papas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar