lördag 23 november 2013

Lillemans vikt

Kommer det någonsin att finnas något som är lika viktigt för mig som mitt barn? Tv-program, böcker, aktiviteter. Allt bleknar när jag måste välja (bort lilleman för) att se, läsa eller göra dem. Skrämmande. Tänk om jag blir en mamma som helt går upp i sitt barn och tappar sitt eget liv? :-) Nä, får ta coola svärmor som role model; varm, rivig, modern, på g och närvarande.

Lilleman. Smyger och kollar om han andas. Schasar bort tankar om framtiden som bara är destruktiva och rädda, typ vad som ska hända när han är tonåring och är ensam på stan (suck, varför skulle han vara det?!). Rädslan växer i takt med kärleken. <3

♥ mother mary

4 kommentarer:

  1. Jag tycker att du är en helt underbar mamma redan nu. Olika delar av livet har olika behov, och just nu är lilleman nummer ett på ALLA dina lister. Jag ser inget fel med det.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är underbart! Fascinerande hur kärleken gör att fokus skiftar. :-)
      Kram!

      Radera
  2. Låter helt underbart! kram på dej! (hälsar en mamma som sen första ungen föddes har bävat inför tonåren och knappt slutat oroa mej en sekund ens!)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Känns som om jag är i gott sällskap då! ;-) Kram!

      Radera