torsdag 21 november 2013

Hormoner

Efter en dag i hormonernas tecken (kan inte känna glädje över mens just nu) så sitter jag nu i soffan. Själv. Hmm. Jag har ju svårt att komma ut, ingen direkt hobby och vännerna (återkommer till dem) finns just nu inte så många tillgängliga. Vi testar helt enkelt en ensamnattning och jag låtsas att jag har jättekul på stan med en vän. Fast det är rätt cosy här i soffan. Och lille underbare lilleman. Han är nästan alltid med på noterna om man bara förklarar för honom vad som ska ske. Han har inte varit redo förrän nu (inte jag heller) att testa och med tanke på att han glatt hojtade god natt och tryggt gick med maken till sovrummet så gjorde jag rätt som lät magkänslan styra över när detta skulle testas. Wow.

Tankar närhet nu. Sover närmare och närmare. Lutar sig mot våra ben. Tar på oss. Myyyyyysigt. Vill bli buren och dansad med. Maken och jag har i alla år antagligen chockat grannarna med våra danser i köket, och nu är vi tre som skakar loss!

En vän hade inte svarat på sms på en vecka, vilket gjort mig orolig. Jag ringde och skickade flera sms utan att få svar.Till slut mailade jag och fick då snabbt ett långt och trevligt svar att hon mått lite dåligt, men som tur var nu mådde bättre tack vare "kompisluncher". Inte ett ord om min inbjudan att ses hela familjen eller mina sms. JAG hade ju kunnat luncha, prata eller pigga upp. Känner mig aningens ratad och förvånad. Är det nåt fel på mig? En skön PMS gör det inte lättare när det blir så här.

Kändes lite bättre när en annan vän ringde och vi genast bokade en träff. Jag kanske inte är helt jobbig att vara med i alla fall. ;-)

♥ mother mary

4 kommentarer:

  1. Den där ensamheten. Suck för oförstående kompisar och vem har några? Du får skaffa nya vänner, hur man nu gör det i vuxen ålder. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det kan man fundera på! Över nätet via sin blogg? ;-) Eller hitta någon hobby med likasinnade? Funderar på någon kreativ kurs, silversmide kanske? Kram!

      Radera
  2. Har ni vågat er på öppen förskola? Känns lilleman redo för det? Du kan ju kanske hitta energi hos några nya bekantskaper. Hos mig börjar tanken komma, å vem vet kanske går jag redan nästa vecka. Inte för Ls skull, utan för min.
    Maila mig om du vill ha date ngn gång!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tadaaaa! Ja, vi har vågat. :-) Vi har faktiskt varit iväg två gånger varav en var toppen. Undrade stilla inför maken om lilleman verkligen behöver det. Han svarade att "nej, antagligen inte, men mamman kanske gör det?"
      Ses gärna någon gång! Vad roligt! Kram!

      Radera