måndag 18 november 2013

Jag är kär

Det är nu ett tag sen som utbrotten och det dåliga humöret förpestade tillvaron här. Nu är det endast jag som ibland är ett svart hål av ångest, rädlsa och sorg. För ett tag sen slog det till med kraft: jag är kär.

Jag försöker att ta bort måsten, duga och njuta av nuet. Det går rätt så bra. Jag försöker även att visa förståelse för mig själv och min sorgeprocess/tröttheten som efter år av kämpande nu kommer ikapp och väger tungt. Det är svårare för jag tycker ju alltid att det borde fixa sig, jag löser det, hur svårt kan det vara, men hallå, nu är nu osv. Acceptans måste tränas och stress motas i dörren.

Att sitta med ångest för julklappar nu när jag för två veckor sen var kolugn är så himla onödigt. Varför göra detta mot sig själv... nu ska jag sniffa på lilleman och smygäta en chokladbit. Och skicka en virtuell kram till er alla.

♥ mother mary

7 kommentarer:

  1. vad härligt att höra om kärleken :) och allt det andra också, som är livet. Stor varm kram tillbaks!

    SvaraRadera
  2. Vad härligt att höra att du är kär ♥ en virtuell kram tillbaka till dig!

    SvaraRadera
  3. Det låter som att livet bjuder på mycket upp och ner för dig just nu. Håll i dig och håll fast vid det som är viktigt. Hoppas att livet planar ut lite för dig och att sorgen så småningom blir lättare att hantera.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just det, jag får låtsas att jag åker Nyckelpigan på Liseberg! :-)
      Vad roligt att du kommenterade så jag hittade din fina blogg, jag är alltid sugen på nya pyssel!

      Radera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. Och ännu en gång visar bloggen på sitt syfte, jag får skriva av mig och vrida och vända lite på formuleringar. Jag får kommentarer som ger mig kraft, insikter och inspiration.
    Idag har jag njutit, den svarta filten vek jag ihop och la åt sidan. Tänker som så att jag inte behöver pressa mig att ta bort den, den försvinner nog ändå så småningom. Åh vad klok mother mary känner sig idag! ;-)

    SvaraRadera