söndag 9 december 2012

Upp som en sol, ner som en pannkaka...

I fredags, efter en väldigt stressig vecka, så ramlade vi in på ACs föreläsning/öppna hus. Snabbt trycka i sig lussebulle och julmust, lyssna på föredrag, spana omkring sig efter kända ansikten (vi känner ju bara dem från kursen, ingen av dem var där) och andas. Två länder kunde man skicka till direkt, familjer med barn och landsansvariga var där för ev frågor. Från depp och misär gick vi under kvällen till hoppfullhet och glädje.  Nästa problem är att vi nu känner att vi vill adoptera från något av länderna och gråtandes (jag) sitter vi och skriver listor, pratar, googlar och mår dåligt igen. Mannen är snabbare än jag och tänker ringa och boka möte på måndag igen (måste få veta mer om sjukdomarna), jag börjar grina för varje barn jag ser på olika listor (och live) och svänger som en vindflöjel. Hur ska man välja när det enda man vill ha är ett barn???
Hur ska man veta? Båda länder blir säkert rätt och bra på sitt sätt, men som modern högpresterande människa söker jag det perfekta svaret, vagt medveten om att det kanske inte finns ett "rätt" svar.

Idag ska jag ta min hobby till en helt ny nivå. Solo på andra advents-julkonserten. För jag kommer växa av utmaningen. Det vet jag, trots den relativa paniken som bott i mig i flera veckor för detta solo. För jag kan inte sjunga, sades det när jag var yngre. Det sitter i. Men jag ska visa för mig själv att jag kan. Dessutom ska jag sjunga för någon annan som behöver det. So, Christ, give me a hand, will u?

♥ miss mary

3 kommentarer:

  1. Åh så jag önskar att du kände den handen idag! Handen som leder, lyfter och ger tummen upp. För DIG! Tack för att du sjöng för mig! Då spelar det ingen roll om alla toner var rätt och alla ord var tårfria. Jag hoppas du är nöjd.
    Och att det visar sig vilket land som blir ert andra!

    SvaraRadera
  2. Det gick bra! Sen högg tvivlet tag i mig och jag grinade mig ändå till sömns en natt till, men det viktigaste var att jag vågade, jag sjöng, jag överlevde och jag hoppas du hörde! ;-)

    SvaraRadera
  3. Du gjorde det! Heja! Ledsen över att tårfloden övermannade dig men så glad att du vågade. Utmaning och växt. Jag hörde! Med hjärtat.

    SvaraRadera