fredag 28 december 2012

En tung dag.

En slags baksmälla efter allt sällskap i jul, trevligt över förväntan, långa och djupa samtal med mina föräldrar (så skönt) och umgänge med vänner och deras barn. Redan igår kväll kände jag känslobaksmällan smyga sig på och den var fullt utvecklad när jag vaknade i morse. Mannen mådde ungefär likadant så vi gav oss ut på en försiktig presentletarrunda på stan bara.
Försökte få kontakt med en vän på besök i stan, men eftersom vi var så off orkade vi inte styra upp något mer än att köpa presenten och fråga om de ville fika. Fick inget svar på det (lite besviken). Fick inte heller ngn respons på att jag meddelade present och pris som de velat dela. Jaja, orkar inte ta in någon annan idag, släppte av maken på hans hobby och åkte hem till soffan, julklappsbok och godis.
Har det lite tungt med barntankarna, läser andras bloggar för att distrahera men det funkar inte. Tänker på ev randig mössa jag vill virka med julklappsgarnet istället. Och att jag just idag när jag är låg inte behöver ta de stora tankevändorna. Faktiskt. Återvänder till min bok nu. Nattens cirkus.
♥ miss mary

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar