söndag 1 september 2013

Gnäll

Att adoptera är inte samma sak som att föda barn. Får jag höra det en gång till så ....

Hatar att packa och står hör mitt uppe i värsta tvångspackningen. Det som maler i skallen är: proper, snygg, varmt så in i h-e, representativ, proper, snygg, ösregn. Baddräkt. Check. Paraply. Check. Blusar, trosor, skor, tusen saker till lilleman (JAG VILL HA MITT BARN, varför måste jag göra en ångestresa?) Check. PMS. Check.

Söker inte medlidande. Får ingen sömn. Vill åka nu. Min man är vääääääldigt tålmodig. (Kär. Check.)

♥ miss mary

8 kommentarer:

  1. Vet att du inte söker medlidande, men du får det ändå. Håll ut, snart är ni i hamn. <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tog ett varv och insåg att jag alltid är så här inför resor. Var lite rädd att det var kopplat till lilleman, men make och kär vän talade ur hjärtat och berättade sanningen om miss marys resevanor. Hmm. Från barn och dårar ska man höra sanningen... Kram! <3

      Radera
  2. Låter som om du behöver en snygg byxdress i galon dit du ska :) Ja oj det kan vara jobbigt att packa. Jag drömmer ofta att jag har hiskeligt bråttom och bara måste packa väskor och aldrig lyckas få ihop det. Senast i natt. Kanske jag sympatipackar med dig i mitt undermedvetande!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad fint att du sympatipackar! ;-) Tack!
      Har faktisk sett en 'onepiece' i funktionmaterial, haha, dagens inköp?

      Radera
  3. Men vilken bra blogg! Välskriven och ärlig, jag fastnade direkt! Nu blir det spännande att få följa er resa. Stort grattis till sonen, det verkar som att han fått mycket kompetenta och kärleksfulla föräldrar.
    Hälsn Ninne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen Ninne och tack för berömmet! :-)

      Radera
  4. Att packa för viktiga resor är minsann ingen höjdare! I varje fall inte första gången - andra gången packade vi främst kreditkortet med och satsade på att köpa största delen på plats, och det underlättade minsann packandet en hel del! Första gången hade jag gjort listor redan ett år i förväg eller nåt, men misslyckades ändå med packandet - hade packat ner min baddräkt direkt utan att kontrollera den, och när vi kom fram och skulle vara på en resort veckoslutet innan vi fick ungen så visade det sig att en råtta hade varit och gnagat hål i min baddräkt... och resorten hade bara pyttesmå bikinis till salu, så det blev att sitta under en palm med en bok och se på när dom andra badade (vilket inte var så dumt det heller!).
    Lycka till med packandet och nerverna och alla dagar fram tills resan - hoppas du har mycket att sysselsätta dej med så att dagarna lite lättare flyger iväg

    SvaraRadera
    Svar
    1. I hear you on the kreditkort! :-) Check, nerpackat! Kanske borde prova min baddräkt... I Asien kan man tydligen köpa stora storlekar om man inte har något emot att det istället för L eller XL står XXXL på lappen. Återkommer med rapport om detta inträffar.
      Köpte för två år sedan ett pack-block, typ som en färdigskriven inköpslista, men den gick inte att använda på adoresa. ;-)
      Tack för bikini-skrattet!

      Radera