onsdag 12 september 2012

miss mary is reading

Läser massa (eller några iaf) andra barnlöshetsbloggar. Några har fått både ett och två barn och där läser jag bara dem som inte har glömt hur det var innan, ex Helgas dagbok, Heddas dagbok, Regnbågsmamman, Cecilia summerar, Wannabemum och Liten längtan. Bland dem som väntar läser jag Från och med se´n och tills för några månaders sen Om ofrillvillig barnlöshet och adoption (Kix). Skulle gärna hitta ytterligare bloggar med kvinnor (eller män) som väntar som jag, men inte bara skriver om det.

Det har varit extra jobbigt några dagar. Så pass att det känts hopplöst. Jag har gråtit (inte ovanligt). Min man har gråtit (ovanligt). Nu är vi båda darriga och sköra. Jag städar och gnor och rensar och slänger. Tänker att det blir lättare när allt är i ordning. Att jag kommer se klarare och vara mindre utmattad då. Skriver listor, bockar av och prioriterar.

miss mary

1 kommentar:

  1. Jag ramlade in här hos dig via någon annan blogg och har läst bakåt eftersom jag tycker att du skriver så bra! Plötsligt ser jag att du läst min gamla blogg, så roligt! Jag har inte uppdaterat på en hel evighet eftersom vår adoption tagit sig oväntade vändningar som jag inte velat skriva om där.

    Härligt att ni har fått hämta hem ert barn nu, stort grattis!

    Kramar från Nelle (Från och med se'n)

    SvaraRadera